Ridit mina 3 finaste

Red alla 3 pollarna idag och alla har skött sig kanoners!

Red Magnum först tillsammans med Zamantha och Fiffe. Vi red järnvägsrundan och travade och galopperade och det gick så bra så. Det är så kul att Zamantha tillslut lärt sig manövrera ponnyerna helt själv. Hon mockar, släpper in/ut och fodrar Fiffe och Rollex helt själv varje dag, och hon är bara 9 år! Magnum kändes iallafall som vanligt: pigg och glad men ändå lugn. Jag älskar att rida honom! Han är så följsam och mjuk och så har han en stor och behaglig gång.

Red Musse efteråt samma vända fast x2. Han har stått ett par dagar nu igen men kändes ändå fin. Måste öva på att vara mer still i händerna för jag kommer ofta på mig själv med att pilla lite för mycket och då blir Musse lätt ostadig i formen. Men annars var han också pigg och fin.

Red sen Sputnik för första gången på länge. Hävde mig upp barbacka och sen red vi ut och skrittade och travade i ca 30 min. Aningens överladdad var han eftersom han vilat nu ca. 1 månad men jag tror det gjort honom gott att ha lite semester eftersom hösten varit väldigt intensiv.

Ska försöka komma iväg och hoppträna med M & M eftersom Magnum behöver öva och Musse har inte hoppat sedan 1.a oktober. Nytt år innebär också att Musse ska slutmätas eftersom han fyller 8! Har snart haft honom i 4 år. Tiden går fort när man har roligt! :)


De är så fina mina pojkar <3

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fin blogg du har :D

2010-12-28 @ 12:59:57
URL: http://byjohannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0