1.a Skoldagen

Idag så var det första skoldagen för iår! Jag har faktiskt saknat min skola och alla underbara människor där. Det var bara att slänga på sig arbetsbyxorna direkt och bege sig till min första Svets-lektion! Det var jättekul! Vi skulle svetsa raka sträck i plåtbitar och lära oss att tända och släcka lågan. Att tända den är svårast, man gör ungefär som när man tänder tändstickor men sedan måste man vara väldigt stadig på handen och börja ordentligt eftersom annars fastnar svetsmetallen lätt i plåten där man svetsar. Låter helt knasigt men jag är ju bara nybörjare än så länge. Kul var det iallafall!

Det var ju plusgrader häromdagen också och sen frös allt igen så nu är det isgata everywere här hemma = Det är nästan omöjligt att rida över huvud taget.. Surt, jag som precis började komma igång och hitta lite motivation i det trista vinter vädret.. Försöker ordna skjuts till en hoppträning på Onsdag så att det blir lite rida iallafall. Mamma ska på möte då och Pappa jobbar så jag har frågat min kusin om han kan köra mig men det var inte säkert att han kunde. Så får helt enkelt vänta och se hur det går.

Lyssnar på Jay Smiths låtar just nu, han är ju för grym! Älskar hans tolkning av Enter Sandman! Det var verkligen på tiden att en "Rocker" vann den där Idol-såpan!!


Bild på mig och min klasskompis Robin från svetslektionen idag, haha!
(Nej jag är inte kort... Det är Robin som är lång!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0